ELVEDA SİGARA

1995 yılında 24 yaşındayken başladım sigara içmeye...
Tam 17 sene olmuş. Bir çok kez bırakmaya çalıştım son yıllarda ama beceremedim.
O yada bu bahanelerle bir gün sonra tekrar başladım. Savunma mekanizması.

Şişmansanız, obezseniz, hele de günde 1,5 - 2 paket sigara içiyorsanız intihar ediyorsunuz demek bence....
Evet ben de yıllarca intihar ediyordum sanki...
Ama sonra bir baktım ki, intihar değilmiş, yani kesin ve çabuk bir ölüm değil.
Acı vere vere öldürüyor sigara bizi. Her geçen gün yavaş yavaş ölüyoruz...
O zaman? Acı çeke çeke ölmektense... ?

Her geçen gün nefes darlığım arttı. Merdivenleri çıkamaz oldum.

Otobüste, minibüste nefes krizleri, öksürük krizlerine tutuldum, millet panik oldu, adam ölüyor dediler,
Bir keresinde de evde tuttu bu kriz, eşim hemen hastaneye kaldırdı beni...
Üçüncüde ne olacak? Nerede ve nasıl bir nefes krizi ile karşı karşıya kalacağım.

Nefesinize doyamıyorsunuz, burnunuzdan veya ağzınızdan nefes alamıyorsunuz,
boğazınızda sanki kırmızı biberler, kara biberler, zencefiller var, acı acı, yutkunamıyorsunuz.
Başınızdan aşağıya kaynar sular dökülüyor, adrenalin salgınız sizi bayıltacak gibi oluyor.
Camlardan kafanızı dışarı çıkarıp nefes almaya çalışıyorsunuz, nefesinize doymak, doya doya nefes almak istiyorsunuz.

Kilonuz var, zaten yürüyemiyorsunuz, damarlarınız fışkırıyor yerinden, ağrıdan sızıdan.
Bir de sigaranın damarlarınızı tıkadığını ve ağrılarınızı artırdığını hissediyorsunuz....
Ama nafile, sanki bu zararları size değil düşmanınıza veriyor...

Çok uzattım, her neyse, konumuza geri dönelim. Ben bugün sigarayı bıraktım.
18 Mart Çanakkale Zaferi Günü... Bu gün benim de zaferim olacak inşallah.

Duyduk duymadık demeyin.... Ben sigarayı bıraktım.... :)