Kural 2: Toplu Ulaşıma Merhaba !

2003 yılında ilk arabamı aldığım zaman 115 kiloydum,
şu anda 163 kiloyum.

Aradan 8 yıl geçmiş ve ben 52 kilo almışım. Her yıl 6,5 kg. almışım.

Her yere araba ile gittim. Hiç yürümedim. Sabahları beş on dakika fazla uyuyabilmek için araba ile gittim işime, okuluma. Toplu taşımayı hiç kullanmadım.



Maalesef arabayı niçin aldığımı unuttum. Bakkala çakkala, en yakın mesafelere giderken bile araba kullandım. Elbette çok rahat ama bana verdiği zararı tam sekiz sene sonra mı anlamalıydım?

52 kilo, az değil, tam elli iki kilo almışım arkadaşlar. Ne gereği varmış? Toplu taşımayı kullanmış olsaydım hem az da olsa yürüyüş, hareket yapmış olurdum hem de tasarruf edeceğim benzin parasıyla, havuza, spor salanuna falan yazılabilirdim, değil mi?

Artık karar verdim arabayı tek başımayken hiç kullanmayacağım. Sadece ailem ile beraberken kullanacağım.
Toplu Taşımaya Merhaba! Gerçi bu kilolarla minibüslere, dolmuşlara, otobüslere sığmayacağız ama olsun. Çevreye birazcık olsun bizim de rahatsızlığımız olsun canım, ne olur ki? Bu sayede günde en azından bir iki kilometre yürümüş olacağım. Zaman kaybı oluyor diye araba kullanıyordum, sağlığımı kaybediyormuşum yeni fark ettim.

Kural 2: Toplu Ulaşıma Merhaba !