Monoton Yaşam Tarzımızı Değiştiriyoruz

Merhaba,

Bahar geldi kilolarımızı daha fazla düşünmeye başladık değil mi? Yazlık kıyafetleri kışlıklar ile değiştirince neler fark ettiniz? Hiç birinin içine giremiyorsunuz, masraf kapıda, neler almamız lazım neler...

Masrafından geçtik, kim uğraşacak o ufacık kabinlerde kıyafet denemelerle... Bu mağaza sahipleriyle konuşmak lazım, bizler için gayet geniş ve ferah, içinde dinlenme koltukları olan, havalandırması çok güçlü, havlu peçete ve kolonya vs. kolay ulaşılabilir, soğuk su servisi olan kabinler... İnanın böyle bir işletmede ne bulursam alırım ben. O ufacık kabinlere mahkum etmek ve hem de büyük beden satıyorum demek. Bunun gibi işletmeler boşuna kürek çekiyorlar...

İnsan ister istemez mahsunlaşıyor, neden şişmanım, neden zayıflayamıyorum diyor. Neden indirimde olan onlarca mağazalardan alış veriş yapamıyorum, bir elin parmağı kadar mağazaya mahkum oluyorum diyor.

Bedenimize uygun birşey bulduğumuzda da deli kızın çeyizi gibi aynı üründen ne kadar renk varsa alıyoruz.... Yeterki sığalım içine.

Artık obez kelimesi de bize yetmemeye başladı, ultra obez, mega obez falan olduk. Daha da devam ediyoruz şişmanlamaya... Nerede son bulacak onu da bilmiyoruz.

Bugün bir şey fark ettim. Sizinle paylaşayım dedim.
Doktorumun yanından çıktım, eczaneye doğru yavaş adımlarla ilerlerken daha önce onlarca kez geçtiğim caddede yeni yeni dükkanların açıldığını gördüm. (Hele bir dönerci açılmış....) Neden bunları daha önce görmemişim. Neden olacak harala gürele o kadar hızlı bir yaşam içindeyiz ki. Oradan oraya koşuşturmaktan zaman yok gezmeye, gezinmeye... Yavaş adımlarla çevremize dikkat ederek yaşayamıyoruz ki... Monotonluk içinde şişmanlamaya devam ediyoruz...

Varsın birkaç dakika geç gidelim işimize, koşuşturmacaya son... Erken kalkalım ve yavaş adımlarla yürüyerek gidelim her zamankinden farklı bir durağa... Bir durak önce ya da bir durak sonra olsun. Her zaman bize söyledikleri bu cümlelerdi aslında... Neden anlamıyorduk şimdiye kadar? Yanlış anlattılar da ondan. Burada amaç her gün içinde kavrulduğumuz semtimize daha iyi bakmak olsun. Obez insanlar çevreleriyle az ilgileniyorlar mı acaba?

Bir de internet... Maşallah sosyal ağ, paylaşım siteleri, bir sürü arkadaş.... Teknoloji çok gelişti, oturduğumuz yerden onlarca arkadaşımızla temasa geçebiliyoruz, kakara kikiri... Neden bir gün dahi olsa şurada buluşalım vs demiyoruz... Oraya gidip gelmek bile zor geliyor değil mi? Enerji sar etmesini sevmiyoruz.

Obezler çok iyi tasarrufçudurlar. Hareket ekonomisini çok iyi bilirler. Hayatları ısraf etmenin kötü birşey olduğunu öğrenmekle geçmiştir. Ekonomi, tasarruf, israf etmeme... Her şeyde bu yaşam tarzını bnimsediklerinden yemek yemede de tasarruflu bir hal mi alıyorlar. Ekonomi zenginleştirmesi gibi... Ne kadar az hareket edersek o kadar az yakarız enerjimizi, ziyan etmeyiz... Tasarruflu kullanırız...

Monotonluktan kurtulmalı ve beden enerjimizi savurganca kullanmasını öğrenmeliyiz...